söndag 20 december 2009

Myrans tillhörigheter

Myran är inte så värst gammal, nej han är ju inte ens född, men han har redan börjat samla på sig en del saker. Här är de saker han har fått hittills, innan jul. Misstänker att förrådet kommer att öka något under helgerna som kommer.

Först ut var blivande mormor, som shoppade loss både på båten till och i butikerna i Helsingfors. En supermysig vovve och ett par tossor från båtens shop och en nappflaska och en napp från en av Marimekkos butiker i Helsingfors blev det. Myrans första prylar!

Sen köpte mamman en dress från H&M med Barbapapa på men det fotot hittar jag inte just nu. Det är en vit body med Barbapapafamiljen på och matchande randiga byxor i regnbågens alla färger.

Sen var det Saras tur att bidra till Myrans garderob, och då blev det en könsneutral body med lyxkänsla. Passar perfekt, jag har ju alltid sagt att jag ska ha en lyxbebis!

Och när mamman och pappan väl hade fått reda på att det är en underbar liten pojke som ligger i magen så kunde vi naturligtvis inte hålla oss - vi gick och köpte det första icke-könsneutrala plagget till vår myra! Visst är den här pyjamasen helt bedårande söt? "I'm growing taller everyday" står det på den och jag misstänker att det kommer stämma rätt bra.

Myran växer för varje dag som går, ja det gör mammans mage också förstås. Mysiga stunder har vi tillsammans, när jag sitter och vilar i soffan och Myran buffas, sparkas och hoppar därinne. Det är så roligt nu när man tydligt kan känna vilken typ av rörelse det är - en spark, ett hopp eller bara små "jag måste flytta på mig"-rörelser. Pappan har hunnit känna Myran ytterligare några gånger, men det gäller fortfarande att vara snabb!

Jag känner mig lyckligare än på länge, det hjälpte verkligen mitt psyke att få veta lite mer om personen som bor därinne. Att kunna ställa in mig på att det är en pojke som ska komma till oss. Det har blivit mer verkligt, och jag känner nu att vi verkligen väntar ett barn - en person - och inte en konstig sak som kommer inkräkta på vårt vanliga liv.

Vi längtar efter dig Myran, så mycket!

9 kommentarer:

Linn sa...

Va fina saker. :) Härligt att du mår bättre. Det går nog upp och ner för oss alla. I slutändan blir det bra ändå. Kram

Therese sa...

Så otroligt fina saker Myran fått. Åh så härligt du beskriver känslan av att vara gravid...man blir riktigt sugen =). Kram

Unknown sa...

Gick en liten rysning genom kroppen! 'du beskriver det på ett så härligt sätt. 'att vara gravid alltså. lycka till med allt :) //Evelina (inte nån du känner ^^)

Anonym sa...

Vad mysigt! Fina saker också och jag skulle lätt kunna tänka mig pyjamasen till en lite tjej också för den delen :-).

Jag längtar också efter den känslan av förväntan för att möta en individ för övrigt. Just nu känns det fortf lite väl mkt som en inkräktare, haha (kanske är lätt att det blir så när det går på första försöker...).

/JD

Anonym sa...

Fint skrivet. tänk så mkt oro och så bra det blev till "slut" eller snarare början. Har hittat lite mer könsneutralt hemma. Typ 3 st bodies från P.oP omlottmodell strl 62 och 68 som snart är urvuxna. Den ena har faktiskt en myra på sin mage och är den mest "pojkiga" grejen jag hade till småttingarna. Passar asbra.

Kramis dalamoster

Sannalouise87 sa...

Så fina saker ni fått/köpt till Myran...jag har fortfarande inte köpt en minsta lilla pryl, men det kommer nog när vi flyttat och börjat inreda bebisrummet =)

Anonym sa...

Har hittat till några barnbutiker idag så snart får du knäppa nya kort ;)Mycket söt pyjamas har ni köpt.

Det finns ingen som kan beskriva känslor med ord som du.

Puss puss/M

Maria sa...

Vilka fina saker. Vart är giraffdräkten köpt? Nu kliar det verkligen i fingrarna efter att handla.

Anna sa...

På vilket sätt är giraffdräkten inte könsneutral?