söndag 2 maj 2010

Det drar ihop sig

Vi känner att vi har väntat klart; vi är väl förberedda så du kan komma ut nu Myran. Det finns gott om kläder, duktigt med nappar och nappflaskor, mat, blöjor, en fin vagn, leksaker, snuttefilt och snart också en vagga att sova i. Din mamma tycker det är dags att pappa också får känna hur hårt du kan sparka.

Många uppmanar till ordentlig sömn innan nedkomsten, men jag tror det ändå blir ganska lugnt eftersom jag brukar klara lite sömn bra om det är något roligt som väntar. Jag sover förmodligen onödigt mycket i dagsläget. Det ska bli kul att höra honom ropa efter mat mitt i natten, det ska bli kul att torka kräks från skjortan, det ska bli kul att bli rapad i örat, och det ska bli jättekul att byta bajsblöjor som luktar obeskrivligt äckligt.

Jag längtar efter vår nya familjemedlem. Välkommen ut!

6 kommentarer:

Angelica sa...

Ja, nu får han faktiskt ta och komma ut - mamma är less och delar gärna med sig av alla rörelser och sparkar till pappa!

Anonym sa...

Vi längtar också.

Puss puss/M

Nilla (bf 13/5) sa...

Ja nu är det verkligen inte länge kvar för nån av oss.
Det lutar åt att jag blir igångsatt på Torsdag.
Lilla Bus har ju nämligen verkligen busat till det o lagt sig i tvärläge, o så kan man inte komma ut, på nåt sätt.

Så ligger Lilla Bus likadant på Onsdag på den nya bedömningen o min tapp mognat lite mer - då blir det vändning samt igångsättning på Torsdag.

*hoppas hoppas*
*kramen*

Anonym sa...

Ja som vanligt så kollade jag inte vem som gjort inlägget :) Tyckte att det var lite konstigt att A hade lagt en kommentar till sitt eget inlägg :). Men längtar efter myran det gör vi.

Kram från svärmor.

Unknown sa...

Härligt inlägg! Positivt tänkande leder långt! Tveka inte att höra av er när ni kommer hit om ni vill ha lite avlastning! Det kommer att bli jobbigt men en helt underbar upplevelse och livet blir aldrig likadant som förut!

/Ann

Therese sa...

Vilket härligt inlägg. Kul att både läsa mamma och pappas inlägg.