tisdag 4 augusti 2009

Resan börjar

Idag har vi bestämt oss för att förändra våra liv, radikalt. Beslutet innebär att preventivmedel bannlyses och att vi börjar planera för att dela vårt liv med ytterligare en människa. Ett barn. Vi har bestämt oss för att börja försöka få in en bebis i magen helt enkelt. Det är stort.

Även om det kommer att dröja ett tag innan vi talar om detta för våra nära och kära så känner jag ett behov av att börja skriva ner tankar, förhoppningar, rädslor och allt annat runt omkring denna resa redan nu. Om inte annat så för att ha det dokumenterat senare i livet, för att kunna gå tillbaka och minnas hur det var och hur allting började.

Tids nog får våra nära och kära nys om den här bloggen, och vid det laget hoppas jag att det finns en del att läsa här och en liten ärta i min mage.

Min förhoppning är att även min make ska vilja vara med och blogga här, så bådas tankar och känslor finns med redan från början. Håll tummarna för att jag lyckas med det.

/Frun