fredag 14 augusti 2009

Right on time!

Vi är helt rätt i schemat, tack och lov! Mensen kom på beräknad dag, och - ännu bättre - samma dag som jag kommer hem från semestern är det dags att börja producera! Eller ja, det är i alla fall då jag börjar min "fertila" period, även om själva ägglossningen är först några dagar senare enligt mina (och FamiljeLivs) beräkningar. För att vara helt på den säkra sidan har jag faktiskt beställt hem ägglossningstest, som landade i brevlådan idag. Får se om vi använder dem den här månaden, men det tror jag nog att vi gör. Vi är båda väldigt otåliga faktiskt - vi vill NU!

Det är rätt mysigt det här med att gå omkring med en hemlighet som inte alltför många vet om. Vi viskar saker till varandra, kikar på bebissaker och ger varandra menande blickar. Samtidigt är det förstås jättejobbigt att inte säga något, speciellt för mig som står min mamma, moster och mormor väldigt nära. Förhoppningsvis kan vi säga något snart!

Vi (läs: jag) har köpt hem två "vänta-barn-tidningar" som vi kikat i, både var för sig och tillsammans. Imorse vid matbordet slog vi upp reportaget om barnvagnar och hade en livlig diskussion om vad vi ville ha och vad som var viktigt. Mysigt. Maken vill förstås ha en vagn som man kan gå, springa, cykla och åka skidor med - för sådana finns tydligen numera. Fiffigt, men jag vet inte hur peppad jag är på det? Möjligtvis när barnet blir lite större, då skulle det ju faktiskt kunna vara smidigt. Nå, en sak är säker i alla fall, det där med barnvagnar är verkligen en djungel! Ska bli så spännande att leta och prova ut den rätta för just oss. Åh vad jag längtar.

Har börjat äta MittVal Kvinna också, för att ladda med vitaminer, mineraler och framför allt folsyra. Det har jag förstått är väldigt viktigt för utvecklingen av bl a nervsystemet hos en eventuell bebis. De första dagarna var det helt omöjligt att komma ihåg att ta en till frukost och en till middag, men nu börjar jag få in rutinen. Dessutom är maken väldigt engagerad och frågar mig både på morgonen och kvällen om jag tagit mina tabletter.

Jag hoppas att det flyttar in en liten i min mage snart.

/Frun.

3 kommentarer:

ina sa...

ÅÅÅÅH va mysigt ni har det!! :-)

min man ville ha en dator med nödbroms på, men en sån hittade vi inte. sen letade han efter extra plats att ha sin dator på också. hmm?!

tillslut blev det iallafall en brun brio happy. jag valde sort och mannen valde färg.

ina sa...

NEJ han ville inte ha en dator, han ville ha en VAGN med nödbroms. jag skyller på att jag är jäääättetrött efter ett 14timmars arbetspass.

Martina sa...

Åhh va spännade:D Här är en till som ska hålla på och försöka. Har en dotter sedan innan men vi vill ha en liten till:)

Hoppas du får ett plus här sen:D
Mysig blogg:D
Hare gott