söndag 30 augusti 2009

Gravid eller ej?

Tiden sniglar sig fram nu. Ägglossningen inträffade någon gång under måndag/tisdag den här veckan, och vi låg ärligt talat i som kaniner hela helgen och under de två dagarna. Sen började den långa väntan och jag går hela tiden och funderar - är jag gravid? Har det tagit sig? Är jag tillräckligt fertil för att klara mig på ett försök? Åh vad jag hoppas det...

Jag vet att det egentligen är alldeles för tidigt, men jag tycker mig ändå känna vissa tecken på att det växer något i min mage. Jag har de senaste dagarna börjat må väldigt illa vissa perioder under dagarna, mina bröst spänner och min mage känns inte som min mage. Det sticker lite här, molvärker lite där och drar lite varstans. Vad kan det betyda? Suck, jag vill veta nu! Men det ger inget att testa än på en vecka ungefär. Måtte den kommande veckan gå fort. Om inte annat så för att jag vill berätta för familjen vad som händer - jag spricker snart!

En del säger att de vet direkt efter befruktningen att de blivit gravida. Jag känner mig som en sådan. Kan det vara så?

4 kommentarer:

unique sa...

Jag kunde då inte känna något direkt. Typ efter 2 veckor däremot. Då satte det igång.

Håller tummarna för dig. Finns juh inget härligare än graviditet och bebisar

I. sa...

Jag tänkte redan under själva sexet "det är NU det händer" !! Helt sjukt!
Sen fick jag en nidblödning och tänkte typ "jaha, där var nidblödningen också". Dagarna efter ÄL var jag SJUKT trött och grät för minsta lilla grej.
När sen mensen inte kom kan man ju tycka att jag borde fattat, eftersom jag egentligen redan fattade långt innan, men när stickan visade plus vart jag ändå galet chockad! :-D

Hoppas för er skull att det är nu det gäller för er också! Kramar

Anna sa...

Håller tummarna! :)

Anja sa...

Jadå klart du kan. Har känt samma alla tre gångerna. Har t.om tyckt att det har "kittlat, kliat, killat" i äggledaren några timmar efter sexet med två av barnen, då i samma äggledare, så kanske trean blev till i andra äggledaren?

Det är hur spännande som helst.

Låter verkligen som att befruktning har skett!

det man måste tänka på är dock att även om befruktning skett, så är det inte säkert att det befruktade ägget fastnar ca 3-4 befruktade ägg utav 10 fäster inte utan åker rakt ut.

Detta händer alla kvinnor i princip någon gång i livet och de flesta vet såklart inte ens om detta eftersom det händer typ en vecka innan mensen ska komma.

Tar ägget ca 5-7 dagar efter befruktning innan det bäddar in sig i livmoderväggen.

Men jag är övertygad, som jag skrev till dig på bt, om att du kommer bli gravid på första försöket liksom jag blivit.

Det är verkligen en gåva!

Jag håller tummarna...

Är jättespännande att få följa med på er resa mot en riktig bebis :-)

kram kram

Anja