torsdag 3 september 2009

Inbillning? Spökstreck? Gravid?

Igår kom graviditetstesterna jag beställde i måndags. Självklart kunde jag inte hålla mig utan slet upp förpackningen likt ett barn på julafton och gick direkt till badrummet för att prova mina nya "leksaker". 7 minuter senare stod jag med en sticka i handen som jag tyckte visade ett svagt, svagt streck där teststrecket ska vara. Kan det verkligen vara så? Inbillade jag mig? Jag tittade på det, tittade bort, tittade på det, tittade bort... Något var det där, men lurade mina ögon mig eller var det kanske skuggan av strecket som ska vara där när man är gravid?

Testade mig igen imorse. Samma sak. Samma svaga, svaga streck. Men ändock. Nu har jag sett det två gånger, då borde jag inte inbilla mig - eller? Då borde det ju finnas där?

Jag vågar inte ta ut något i förskott, och jag har fortfarande nästan en vecka kvar till mens, men lite hoppas man ju förstås. Nu har jag dock lovat mig själv att jag ska försöka hålla mig med testandet till på söndag, då kanske det - hoppas jag - visar ett starkare streck.

Håll tummarna!

6 kommentarer:

emelie sa...

Håller tummarna för er!

Johanna sa...

Har du kollat innan så att strecket inte fanns där redan då? Som en "markering" för där det riktiga strecket ska visa sig sen? För jag har testat nångång och inbillat mig att det varit ett streck, när jag stirrat tillräckligt länge på det, men sen när jag kollade på ett oanvänt test så såg jag ett likadant där.

Själv fick jag aldrig vara med om de känslor du upplever nu, då båda våra barn varit oplanerade och det inte blir fler.

Hursomhelst hoppas jag att ni snart (om inte redan) har ett litet pumpafrö i magen! ;-)

Johanna sa...

Förresten, om jag inte minns helt fel så testade jag positivt en vecka innan beräknad mens. Nu var det ju inte planerat, men jag fick en känsla i kroppen och den stämde. Dessutom hade vi bara sex en gång den månaden, så jag vet precis när sonen är tillverkad. ;-) Till skillnad från dottern som blev till under vår första månad tillsammans och då hade vi sex liiiite oftare. ;-)

Anja sa...

Är där ett streck i det fönster som inte är kontrollruta så att säga, så är du gravid, oavsett hur svagt strecket är :-)

Så jag kan bara säga grattis och I KNEW IT, hihi...

kram kram vännen :-)

Steffi sa...

Jag har känt det på mig och hoppas verkligen att det just nu är ett litet frö som gror i dig. Väntar spänt till söndag.. :)

Anna sa...

Så spännande! Tänk, kanske att resan tar sig början nu. :)