söndag 20 september 2009

Ska det vara så?

Min man tycks ha fått eld i baken när det gäller bloggandet - kul!

Själv känner jag mig inte så kul alls. Jag mår skit faktiskt. De senaste dagarna har varit (är) rena pesten, jag har mått illa från morgon till kväll och mat/godis/frukt har slutat fungera som botemedel. Jag är konstant trött, men kan inte sova ordentligt på nätterna - alltså blir jag ännu tröttare. Det är nästan så att jag drar mig för att lägga mig i sängen på kvällarna, för det är ju ändå bara jobbigt. Hur jag än ligger så gör det ont i brösten och hur jag än ligger så mår jag illa. Lägg sedan till att jag blir kissnödig var femtonde minut dygnet runt, så börjar det kännas rätt jobbigt faktiskt.

Ja, jag gnäller. Jag vet. Men ibland måste man ju få göra det också? Jag är naturligtvis jätteglad över att vi ska ha barn, inget snack om den saken. Men ibland undrar jag faktiskt hur sjutton man orkar ta sig i mål om man ska må så här? Å andra sidan har man ju faktiskt inte så mycket val...

Imorgon är det dags för hälsosamtal med barnmorskan. Det ska bli spännande i alla fall.

P.S. Jag vet att jag borde testa ingefärste, men jag drar mig verkligen. Jag gillar ju varken te eller ingefära. Men jag ska. Jag ska, jag ska, jag ska.

6 kommentarer:

Therese sa...

Är ju inte sådär hela tiden...i alla fall inte för alla. Hoppas det ordnar sig för dig, inte kul att ständigt må illa. Tänker på dig. Kram

Anonym sa...

Jag tycker synd om dig. Hoppas det hjälper ;)

Hoppas att första besöket blir lyckat. Ring och rapportera sen. Puss

Anonym sa...

Jag lider med dig. Vet hur det är allt för väl. Brukar dock ge med sig någonstans emellan v 12-16. Liten tröst jag vet, och jag ska inte tjata om ingefärste. /dalamoster
ps jag vill oxå ha rapport.

I. sa...

det går över! man tror det inte men det gör faktiskt det.
sen när illamåendet är borta så är det några veckor tills man börjar känna den lilla i magen och då är det värt allt slit i världen! :-)

vad beträffar ingefära så har det funkat på mej också. det enda som funkade, förutom att ligga naken på köksgolvet. :-D

Anonym sa...

Ett litet tips, prova mariekex mot illamåendet. Det funkade för mig

Anonym sa...

Men ska man inte uttryckligen undvika ingefära under graviditeten? Det kanske inte gäller te?