söndag 6 september 2009

Plus!

Ja, nu är jag GRAVID!

Helt otroligt känns det. Fattar det nog inte riktigt än. Plussade igår, tog två test för säkerhets skull. Inga tvivel, det andra testet deklarerade klart och tydligt "Gravid". Praktiskt test, inget strecktydande där inte. I like!

Är bara i vecka 3+5 än och ändå har jag känt av massor med tecken den senaste veckan. Hur ska då detta sluta?! Illamåendet har blivit än mer intensivt sedan i torsdags - när jag vaknar, mellan måltider och när jag lagt mig i sängen är det som värst. Mat verkar vara det enda som hjälper, men man kan ju inte gärna äta hela tiden. Men å andra sidan, jag mår "gärna" illa om det innebär att jag har en liten som växer inne i mig. Fantastiskt.

Idag har jag suttit och kollat på nätet för att bestämma mig för vilken MVC jag ska gå till. Jag tror det blir Mamma Mia inne på Södermalm faktiskt. Har hört mycket positivt om Mamma Mia, senast igår då moster rekommenderade dem. Visst, det är inte här i stan, men jag pluggar ju ändå inne i Stockholm och kliniken ligger i alla fall nästan på vägen till skolan. Det är ju också på södra sidan av stan, så det går snabbare för Lasse att ta sig in och tillbaka till Södertälje de gånger han ska/vill följa med. Alternativet hade varit Luna, men nej, jag tror det blir bra så här. Ska vänta en vecka, så nästa måndag ska jag ringa och boka tid för inskrivning. Åh så spännande!

Berättade för närmsta familjen igår också - alla blev väldigt glada. Mamma kan knappt vänta tills hon blir mormor.

Vi är nog lyckligast i världen nu.

5 kommentarer:

Anna sa...

Helt otroligt att det gick så snabbt! Så roligt. :) Stort lycka till nu!

unique sa...

Ni gjorde det!!! STORT grattis. Lycka till med allt

Milla sa...

Hej!

Först och främst vill jag säga GRATTIS!!! Minns inte riktigt hur jag hittade din blogg, men har följt den med spänning och kommer fortsätta detta =)
Det finns inget så underbart, trots alla krämpor, som att ett liv växer inuti en...har själv 3 barn =)

ina sa...

Men testbilden kan du väl bjuda på?! O looove att kolla på testbilder!! :-)

Anja sa...

Helt underbart och jag visste det!

Stort stort grattis! :-)

kramar

Anja