tisdag 29 september 2009

Ultraljud imorgon

Uträkning utgår från dagens datum: Tis 29 sep 2009.
Din graviditet startade Tis 11 aug 2009.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 25 aug 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 50 av 280. (17,9%).
Du är i vecka 8.
Du har gått 7 fulla veckor och 0 fulla dagar (v7+0).
Du är i 2:a kalendermånaden.
Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Mån 17 maj 2010
Du har 230 dagar kvar till beräknad förlossning.

Så, jag pratade med barnmorskan förra veckan och hon sa att jag inte alls behövde oroa mig, men hon bokade ändå in mig på ett ultraljud för att jag skulle få se att allt står rätt till där inne. Ultraljudet är imorgon! 07.45 imorgon ska jag och maken befinna oss i väntrummet på Mama Mia Söder för att några minuter senare (förhoppningsvis) få se vårt lilla frö i min mage. Eller åtminstone hjärtat. Snälla låt allt vara okej. Är verkligen supernervös, jätterädd för att det inte ska visa någonting. Läste om en tjej som haft alla graviditetssymptom och allt, men när hon gjorde ett ultraljud nu så fanns där bara en hinnsäck - inget foster. Så hemskt!

Så, alla håller tummarna imorgon, OK?

Nu är det bäst att jag går och lägger mig, förstår inte alls hur jag ska orka kliva upp för att hinna ta tåget 06.32. Jag som är halvt medvetslös dygnet runt...

4 kommentarer:

Veronica sa...

Såklart att vi håller tummarna. Allt kommer att gå bra ska du se.
Kom ihåg att ringa och berätta när allt är klart.

Puss puss

I. sa...

nu när jag skriver det här vet ni redan. HOPPAS HOPPAS för er skull att allt är okej!

Åsa sa...

Jag hoppas och tror att allt har gått bra idag! Det ska bli spännande att följa er resa - nästan lika spännande som bröllopsresan ;-)

Therese sa...

Hoppas allt gick bra idag vännen. Det har det säkert. Tänker på dig. Kram