tisdag 22 september 2009

Så går vi in i vecka 7

Uträkning utgår från dagens datum: Tis 22 sep 2009.
Din graviditet startade Tis 11 aug 2009.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 25 aug 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 43 av 280. (15,4%).
Du är i vecka 7.
Du har gått 6 fulla veckor och 0 fulla dagar (v6+0).
Du är i 1:a kalendermånaden.
Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Mån 17 maj 2010
Du har 237 dagar kvar till beräknad förlossning.

Igår var det dags för hälsosamtal hos barnmorskan Hanna Falk på Mama Mia Söder. Var av någon anledning jättenervös när jag kom till mottagningen, kanske för att det helt plötsligt kändes så väldigt verkligt? Nå, barnmorskan var hur gullig som helst, gillar henne skarpt. Vi pratade om kost, motion, droger och alkohol. Hon tyckte att jag skötte mig exemplariskt och verkade ha koll på läget, det tar jag som en stor komplimang. Vi pratade också om bad, styrketräning, massage och värktabletter. Så nu har jag ännu mer koll på läget. Nästa gång vi ses är det dags för inskrivning, den 5/10. Längtar!

Efter barnmorskebesöket åkte jag till Stinsen och botaniserade lite i butikerna i väntan på att min lektion skulle börja. Var in på Change för att se om de hade något som skulle kunna tänkas vara bekvämt att stoppa brösten i när man ska sova, men inget sånt hittades. Får leta vidare helt enkelt...

Ikväll känner jag mig lite orolig. Vid ett toalettbesök för en liten stund sen upptäckte jag att jag har brunaktiga flytningar (ursäkta frispråkigheten, men det här ÄR en graviditetsblogg liksom...). Har googlat och vad jag förstår är det fullkomligt normalt och inget att oroa sig för - men hur låter man bli att oroa sig liksom? Hoppas verkligen inte att det här utvecklar sig till något allvarligare och väldigt tråkigt.

Håll tummarna.

2 kommentarer:

Therese sa...

Är säkert ingen fara vännen. Men jag förstår din oro. Men lova att kolla upp det eller ring någon upplysning om det inte går över. Finns här,det vet du. Kram

Veronica sa...

Jag förstår att du blir orolig men som du säger så är det rätt vanligt med just färgade flytningar. Så klart håller vi tummarna med dig. Puss puss/M