onsdag 28 oktober 2009

Saker som luktar konstigt/illa

  • Mitt schampo
  • Duschkrämen
  • Min parfym
  • Tvättmedel
  • Vitlök
  • Alla hudkrämer/kroppssmör jag köpt hem (har provat typ 5 stycken)
  • Potatis
  • Jag själv (eftersom jag tvättar håret, tvättar kroppen, smörjer in mig och använder parfym då och då för att andra inte ska tycka att jag luktar illa)
  • Cigarettrök (mer än vanligt)
  • Folk på tunnelbanan/pendeltåget
  • Varmkorv
Jag hoppas verkligen - VERKLIGEN - att den värsta doftkänsligheten lägger av snart. Det är faktiskt lite handikappande att vara tvungen att hålla andan under hela tiden man duschar för att man inte klarar av dofterna. Eller att inte kunna sitta i köket/vara i närheten av köket bara för att en kastrull potatis står och kokar på spisen.

4 kommentarer:

Therese sa...

Stackare. Du verkar verkligen ha fått alla graviditetssympom som man kan få. Jag var inte känslig för något när jag var gravid. Hoppas det går över snart. Sköt om dig vännen. Kram

Anonym sa...

Hoppas att det snart blir bättre. Jag reagerade ganska mycket till en början men det blev bättre med tiden.

Sköt om dig/er och hoppas att det blir bättre snart!

Kram
Ann

ina sa...

HAHAH!! Hög igenkänningsgrad på det här!
Jag var heeelt allergisk mot GUBBLUKT under min graviditet.
La en spya på åhlens en gång när en extra gubbig gubbe gick förbi ;-)

Anja sa...

Åh fy ja, det där är något av det värsta... Jag kan fortfarande inte med vissa av lukterna som jag avskytt under graviditeterna. (främst under illamåendet då).

Bland annat:

Duschkrämer
Deodoranter/parfymer
Kryddpeppar
Vitlök
Lök

och värst av allt, som jag i normala fall ÄLSKAR:

KAFFE

Fy f..n så fruktansvärt det var med kaffelukt. Hela magen gjorde uppror och jag höll på att bli galen.

Luktkänsligheten för kaffe försvann magiskt kring v.20 i varje graviditet och jag kunde försiktigt börja dricka den underbara drycken igen :-)

kryddpeppar däremot, det klarar jag fortfarande knappt av!