fredag 30 oktober 2009

Om jag hade tid...

...då skulle jag få en massa saker gjorda. Tänk om dagen hade 50 timmar! Då skulle jag kunna jobba 20 timmar på vardagarna, sova 6 timmar (som vanligt), umgås med familjen + andra roliga saker i 10 timmar och jobba med egna projekt i 10 timmar. Den sista timmarna skulle jag använda till att tänka på viktiga saker som hur jag gör vardagen bättre.

Jag är rätt så bra på att tänka om jag får säga det själv. T.ex. här om dagen tänkte jag fram en uppfinning som gör att golvet i köket hålls rent längre. Om man använder dubbelhäftande tejp under skållarna kan inte kissarna flytta dom till kanten av brickan vilket medför mindre smulor på golvet eftersom dom fångas upp av brickan. Tyson har nämligen väldigt svårt att hålla maten i munnen när han tuggar och han misslyckas ständigt med att hålla huvudet ovanför matskålen. Säg så här, smulfaktorn på Tyson är väldigt hög!

Annars så har jag mängder av möjliga projekt i huvudet som jag tänkt fram, men tiden för eget projektarbete är oftast allt för knapp. Det här med föräldraledighet kommer därför väldigt lägligt. Oj, vad jag ska fixa! Låt mig få tro det i alla fall...

2 kommentarer:

Angelica sa...

Om vi får en lyxbebis (som jag var ;-)), så kommer du ha tid älskling :-)

Anonym sa...

Mormor kan vara barnvakt så kan det fixas till tusen ;)

Kram/Svärmor