onsdag 4 november 2009

Bebisshopping

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 4 nov 2009.
Din graviditet startade Mån 10 aug 2009.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 24 aug 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 87 av 280. (31,1%).
Du är i vecka 13.
Du har gått 12 fulla veckor och 2 fulla dagar (v12+2).
Du är i 3:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Sön 16 maj 2010
Du har 193 dagar kvar till beräknad förlossning.

Efter att ha korrigerat ett datum i min graviditetsräknare byter jag nu vecka på måndagar istället för tisdagar. Visst, det är bara en dag, men just nu är en dag enormt mycket värd. Vi är alltså inne i vår trettonde vecka nu, vilket innebär att vi gått in på lite säkrare mark. Förhoppningsvis friskare mark också, eftersom de flesta märker att illamåendet försvinner alltmer runt den här tiden i graviditeten. Även jag har märkt förändringar, jag mår oftast inte illa hela dagarna nu. Det är mer koncentrerat till vissa tidpunkter liksom. Tyvärr är en av tidpunkterna när jag ska gå och lägga mig, vilket såklart inte är så jättemysigt.

För att fira att risken för missfall minskat drastiskt shoppade jag lite till Myran idag, efter en mysig lunch med Åsa som är på besök i stora staden. Vi snubblade in på H&M och där såg jag den, en body med Barbapapa på. Och matchande byxor!

Barbapapa kan både flickor och pojkar ha - könsneutralt och bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sött!

Puss puss/M

Anonym sa...

Vilken jättegullig dress. Hoppas att du kommer, att må bättre och bättre nu.

Kram/mom

Therese sa...

Så söta kläder, kommer bli perfekt. Kram