söndag 25 april 2010

Gissningar so far

1 Elin
2 Kasia
3
4 Åsa
5
6 Susanne, Ann
7
8 HannaVirrpanna, Linda B
9 Sara, Therese, Linda M
10 Steffi
11 Rebecca, Johanna
12 GulligaSurre
13 Maken
14 Mormor
15
16 Gonatcha
17 JD
18 Solan
19 Linda
20 Tommy
21
22 Mamma
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ingen har alltså (vågat?) gissat på att jag går över tiden så länge att jag måste sättas igång. Hoppas ni har rätt, verkligen. Vill att Myran ska komma ut av sig själv, och gärna så snart som möjligt. Själv velar jag mellan 14e och 16e, kan inte bestämma mig. Måste fundera lite till.

Och mamma ska såklart vara värst, bara för att jävlas lite.

Förresten så tror en del forskare att bebisens nedkomst bestäms av generna, dvs att den är förprogrammerad redan från start att komma vid en viss tidpunkt. Detta ska tydligen till viss del bero på föräldrarna och när dessa kom till världen. Själv var jag en väldigt punktlig bebis, medan Lasse drog över några dagar - så vi vet ju vems fel det är om Myran kommer senare än beräknat.

4 kommentarer:

Elin sa...

ha ha va roligt! Vi har pratat om precis samma sak (generna och födelsedatum) Själv kom jag någon vecka tidigt och gubben kom 1,5 vecka sen- Så vi får väl se om hon kanske träffar BF då? :-)

HannaVirrpanna sa...

Åttonde tror jag!

LindaBys sa...

Jag tror lördag 8 maj då blir det exakt 1 år och 1 vecka mellan våra barn små rackare :-)

Tommy sa...

Min man vill med gissa. :)

Han gissar på den 20:e han. :p
Och glöm nu inte publicera detta. :D