söndag 25 april 2010

Shopping som shopping

Idag har vi varit sista (troligtvis) vändan till Babyland innan Myran kikar ut. Vi åkte dit för att köpa regnskydd, en fleecefilt och en leksak/mobil till barnvagnen. Vi ansträngde oss till och med så pass mycket att vi åkte till Babyland i Kungens Kurva för att chansen skulle vara större att vi skulle hitta det vi sökte.

Kom vi hem med det vi tänkt oss? Nej.

Brios regnskydd till liggvagn var slut, fleecefilten med dubbla lager som jag tänkt mig hade de inte och Lasse bestämde att leksaker/mobiler till vagnen kommer vi (Myran) få i present. Så så var det med det. Men självklart kom vi inte hem tomhänta, det vore ju bara konstigt. Istället inhandlades:
  • Snuttekompis (Mumin)
  • Febertermometer
  • Ersättningsmått
  • Plastad frotté till vaggan
  • Termos
  • En varsin glass
Huvudsaken det blev lite shopping, eller hur?

Men den där fleecefilten ger jag upp på nu, hittar den ingenstans. Ska leta reda på någon annan bra och gosig filt till Myran och så länge har jag ett jättefint fleecetyg här hemma att använda som filt. Kanske lämnar jag in det hos en sömmerska och får en egendesignad filt? Och regnskyddet köper vi sen, första veckorna lär man vara så öm och sliten så man knappast väljer att gå ut och gå precis när regnet öser ner...

2 kommentarer:

Therese sa...

Myran börjar ha massor med saker nu...och mer lär det bli =). Men det är precis så det ska vara. Kram

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Gravida kvinnor. Fan vad man kan tjäna pengar på sådana ;-) För när man är gravid bara måste man ha vissa saker. En sängmobil kan vara viktigast i hela världen.