fredag 23 april 2010

Sushicravings?

I eftermiddag kom mamma hit för lite kvalitetstid med dotter (mig alltså) och Myran i magen. Massa fina saker hade hon med sig - byxor, mössor, bodys, haklappar, en jacka och två badlakan. Det är i alla fall ingen tvekan om vem som lägger ner mest pengar på Myrans garderob. Tack fina mamma!

Middag skulle vi förstås få i oss och mamsen var sugen på sushi, så vi åkte ner på stan (tillsammans med maken också) och fick det enda obokade bordet på stans bästa japanska ställe. Jag vet inte om jag var så jättesugen på sushi när vi kom dit, men herregud i himmel så gott det var! Ja mamma sa till och med till servitrisen att det var den bästa sushi hon ätit. Jag är villig att hålla med, även om jag inte ätit sushi på så många olika ställen. Nu vill jag ha sushi varje dag fram till förlossningen känns det som...

Men nog känner man sig lite busig när man sitter där, rund och höggravid, och mumsar på rå fisk. Det känns liksom som att man går över en hel del gränser för vad man egentligen kan/får göra med en liten i magen. Men så är det ju inte, så länge som det är fräscht och nygjort. Så det blir garanterat mer sushi innan Myran väl kikar ut.

Om inte annat så har vi bestämt att vi ska äta sushi i väntrummet på sjukhuset när Myran väl är ute. Mums!

6 kommentarer:

JD sa...

Haha, jag har också sushicraving- oklart om jag inte hade det redan innan dock ;). Sushi är billigare här i Gbg än i Sthlm iaf så det är tur för mig som har ett antal fler veckor kvar...

Elin sa...

Jag har inte vågat äta sushi annat än mama sushi. Åhh jag vill haaaaa. Det blir nog en sushi på BB för mig också :-P

Anonym sa...

Ja herregud vad jag längtar. Både till att få snusa på Myran när han kommer ut och att få fira genom att äta sushi :)

Tack för en trevlig em/kväll.

Puss puss/M

Anonym sa...

Ibland undrar jag varför ni måste bo så långt ifrån oss. Jag vill också se och känna på magen. Sushi till middag skulle också vara toppen. Vi väntar och längtar med er. Sköt om er.

Kram/mom

Anonym sa...

Men åh! Nu har du skrivit om alla dina inköp och nu saker från mamma, men inte visat dem. Lägg in bilder! Jag förjer din blogg varje vecka och är så nyfiken!

j.S.m sa...

Hade fått för mig att du inte gilla sushi.. men det kan ju ha ändrats?! (uppenbarligen)