tisdag 27 april 2010

Kompletteringar

Efter att ha gått igenom Myrans kläder igår så insåg jag att det faktiskt fanns en del brister i hans garderob. I storlek 62 har vi massor med kläder (minst en tredjedel av alla kläder vi har är i den storleken), men i storlek 56 t ex så fanns det i princip bara en hög med bodys. Så vad ska han ha på rumpan och benen? Ut och shoppa helt enkelt, Myran ska ju inte behöva gå med rumpan bar!


Tre par byxor i strl 56.


En åka-hem-från-BB-dress i strl 50.


En pyjamas i strl 56.


En dress som jag suktat länge efter och äntligen hittade igen. Dock i strl 62 (oops!).

Ut och shoppa ensam och höggravid var väl inte världens bästa idé, speciellt inte med tanke på hur störande lite pojkbebiskläder det finns. H&M's babyavdelning består till 99% av rosa, lila, blommigt och volanger. 0,7% är könsneutralt och 0,3% är "pojkigt". Men fult. Ironiskt nog så är ändå tre av dagens inköp från just H&M (båda seten samt pyjamasen). Men sen var det slut på fina kläder där.

På Lindex var det galet urplockat och en velourdress i turkost som jag spanat på länge fanns inte som ett helt set i en och samma storlek längre, tyvärr. Hade velat ha den i 56, men då fanns bara jackan. Typiskt - man SKA inte vänta när man hittar något man gillar! På KappAhl och Name It var det samma visa som på H&M. Rosa, blommigt, lila, volanger. Kräks. Jag efterlyser turkost, orange, äppelgrönt och andra fina och klara färger!

Men nu har jag i alla fall något att packa ner i Myrans del av BB-väskan.

3 kommentarer:

JD sa...

Haha, och vi hade svårt att hitta klänningar som dög ;). Tycker inte att jag har märkt att det finns mer tjejkläder annars men det kanske är för att vi inte går efter färg så jag inte reflekterar över det.

Anonym sa...

Hej, hej!
Läser din blogg då jag känner igen dig framför allt från bt. Jag hoppas att din lilla myra kommer ut snart! På tal om myror så såg jag flera plagg med myror på Name its hemsida och då tänkte jag på dig. Med det ser ju ut som om du har shoppingen under kontroll ;-)

Hälsningar Froggys på fl

j.S.m sa...

Darling! Jag ser precis att den lilla present till Myran som jag berättade om, som ligger här hemma, kommer att passa alldeles perfekt ihop med den nyinförskaffade dressen med grodan på ryggen. Den lilla presenten är dess utom i en matchande stl 60.

Dock kommer inte Myran få detta så länge han ligger i magen, utan tant Sara sparar överlämnandet tills hon kan göra det till Myran personligen. Så någon gång nästa söndag eller där efter (eftersom jag har tippat på att han kommer den 9e, alltså om en vecka) får det bli! :D