måndag 12 april 2010

Snart klar ju.

Shoppingsugen som jag kände mig idag drog jag iväg till Babyland och tänkte shoppa det sista till lilla Myran. Tyvärr är Babyland här väldigt lite och har inte så brett sortiment, så någon fleecefilt och termos blev det inte idag. Hade tänkt köpa små nappflaskor också, men de hade bara stora. Rosa dessutom, och jag är inte PK nog att köpa rosa nappflaskor till min son om jag har ett annat val. Två blå nappflaskor inhandlades på Maxi igår och idag blev det en grön när jag var inne på Willys, det får väl duga för nu helt enkelt.


MAM Anti-Colic 260 ml. Två blå och en grön finns här hemma just nu.

Kudde och täcke till vaggan blev det i alla fall, och en ersättningsdoserare. Hjulskydd till vagnen och ett paket blöjor blev det också, sen hade jag spenderat tillräckligt många kronor. Stod och höll i ett regnskydd också för den delen, men fick för mig att jag hade bockat av det från listan. Vilket jag som synes inte hade gjort. Typiskt. Men nu är det i alla fall väldigt lite kvar på listan, och inget känns livsnödvändigt att ha när Myran kommer ut (om vi nu inte skulle hinna shoppa klart menar jag).

Sova
Fleecefilt (Brios med dubbla lager)

Sköta/mata
Termos
Handdukar (Som bara är Myrans)

Till vagnen
Leksaker (Dinglisar kanske? Har även letat reda på min gamla barnvagnsmobil)
Fårskinn (Varför måste det vara så DYRT?!)
Regnskydd

Övrigt
Babysitter
Babyvakt

Färdigt
Vagga
Spjälsäng
Vagn
Babyskydd
Bäddset + spjälskydd
Gallerfilt
Skötväska
Skötbädd
Tvättlappar
Andningslarm
Bärsele
Insektsnät
Kudde (till vagnen)
Täcke (tunt, till vagnen)
Våtservetter (fanns i babyboxen)
Blöjhink (följde med babyboxen)
Blöjor
Ersättning
Madrasskydd (plastad frotté)
Bibs med fleece på baksidan
Alvedonsuppar
Koksaltlösning till täppta näsor
Febertermometer
Kudde
Täcke
Nappflaskor (har köpt 3 stora, så några små fattas)
Doserare
Nappar
Hjulskydd till vagnen
Badlakan

Sterilisator till microvågsugnen har jag strukit. Känns helt enkelt inte som något jätteviktigt. Babyvakt skulle jag däremot vilja ha snart, måste bara hitta en lämplig. Gärna begagnad. Mailade på en annons på Blocket idag, men hon hade precis sålt den. Typiskt.

Kom ut nu Myran!

8 kommentarer:

JD sa...

Ser ju väldigt lovande ut! Vi har också strukit sterilisator från vår lista, tänkte att vi skulle se hur jobbigt det blir först. Hur farligt är det förresten att enbart diska flaskorna i maskin- har du ngn koll på det?

Anonym sa...

Badlakan har mormor köpt till myran.

Puss puss/M

Angelica sa...

JD: Jag personligen tror att det räcker med att köra flaskorna i diskmaskinen på hög temperatur, och så kompletterar man med att koka dem med jämna mellanrum i början.

Mamma: Min mormor eller Myrans mormor? ;-) Toppen hur som helst och vi säger tack :-) Puss

Therese sa...

Oj vad Myran har mycket grejer nu...skönt att allt är klart när han kommer.

Anonym sa...

Myrans mormor. Förstår att det är lite förvirrande.

Puss puss/M

JD sa...

Ja, jag tycker också att det låter vettigt. Ska dubbelkolla med min mamma också hur hon gjorde för om inte hon kokade efter varje användning så är det definitivt lugnt (hon var vansinnigt präktig speciellt med mig ;)).

I. sa...

Vi kokade flaskorna en gång per dygn fram till sex månader. Därefter blev det en gång i veckan i dom fjuttiga två månader till som lilla skrutt gick med på att äta från flaska. :-)
Efter sex månader kan man ju ta vatten direkt från kranen, då blir allt myyyycket enklare! (inte för att det var svårt innan.. men ja du fattar)

Angelica sa...

Mamma: Ja, lite förvirrande är det allt :-)

Irina: Fast enligt de flesta barnmorskor och BVC-sköterskor behöver man inte koka vattnet till ersättningen, utan bara ta kallt vatten i kranen och värma till lagom temperatur i micron. Om man har kommunalt vatten dvs.