lördag 23 januari 2010

Magen växer

Den börjar bli stor nu. Inte min alltså utan den som Myran ligger i och det beror ju förstås på att han börjar växa till sig. När han kommer ut väger han nog ca 3500 gram skulle jag gissa på. Ja, 3500 gram lätt och 51 cm kort.

Hur som helst, jag tänkte skriva lite om mat som jag tror "lillpajken" kommer att lära sig äta till frukost. Det blir nog en del eftersom jag och frugan har rätt så olika synsätt när det gäller just frukost. Här kommer en diger lista med alla de möjliga godsaker.
  • Havregrynsgröt med äppelmos
  • Mannagrynsgröt med socker
  • Mannagrynsvälling med socker
  • Kaffe
  • Ett glas vatten
  • Fil med hallonsylt och flingor (Sylten ska blandas omsorgsfullt med filen innan flingorna tillsätts. Det är av högsta vikt.)
  • Fil med flingor och en korvskiva på sidan. Godtyckligt sötningsmedel. Korven får gärna doppas i filen.
  • Ingen juice
  • Mackor med bredbar leverpastej och smörgåsgurka, skivbar leverpastej, messmör, skinka och ost, endast ost, julskinka, julskinka och senap, julskinka och skagenröra, falukorv och majonäs, skinka och tomat, salami och brie, endast salami, mortadella, skinka och skagenröra, ägg och kaviar osv. Om det är hårt bröd så är det rågi som gäller.
  • Endast julskinka (möjligtvis ett glas vatten)
  • Endast salami och brie
  • Annan konstig ost som luktar gamla sockar. Ska gärna legat framme hela natten.
  • Varm choklad
  • Vaniljyoghurt och Start naturell
  • Kalla pannkakor med socker
  • Varma pannkakor med sylt
  • Nyponsoppa i ett glas som det tidigare var mjölk i
  • Kall pizza
  • Varm pizza
  • Mjölk och flingor utan något annat
  • Ägg kokt i 4-5 minuter
  • Ägg kokt i 7-8 minuter
  • Risgrynsgröt
  • Inget som varit i stekpannan
  • Melon
  • Smoothie ("Smultron" på dalmål)
  • Te med en skvätt mjölk
  • Kanelbullar
  • Bapelsiner
Det är säkert saker jag glömt men något av det här kommer han stoppa i sig.

6 kommentarer:

Thorla sa...

ha ha ha, jag tror han kommer vilja ha ett bröst till frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, nattmål osv

systerkasia sa...

Snarare flaska!!! Kommer smaka smaskens..../ Kram

j.S.m sa...

Haha, ja mycket av det där kommer han nog vilja vänta med och istället (precis som Kasia skriver) vilja ha flaskan. Men annars står väl gröten i alla fall ganska högt upp på listan skulle jag tro.

Kul att höra lite tankar från dig pappsen! Många kramar

Therese sa...

=) kommer bli en varierad kost. Kram

Anonym sa...

Hahahaha, det är ju därför jag tjatar om att du ska blogga. Man får ju skratta och skratt förlänger ju livet sägs det. Mycket av frukostalternativen känner jag ju igen och förstår vem som står för det som tex. ett glas vatten ;). Men å andra sidan så har ju Magnus rätt när han säger att det kan inte vara Angelica eftersom hon aldrig har druckit ett helt glas med vatten. Å Lasse, allvarligt, menar du att du doppar korven i filen?


Kram från svärmor

Lasse B sa...

Ja, att ha en korvskiva till filtallriken är väldigt gott :-)