onsdag 6 januari 2010

Vagn!

Efter många om och men har vi nu beställt - och betalat handpenning på - en barnvagn!

Vi (eller i alla fall jag) började barnvagnsresan med att vara helt övertygade om att vi skulle ha en vagn från Kronan. En bra, stabil duovagn med fyra hjul och bra paketpris. Men för några dagar sedan började jag bli sugen på en vagn från Brio istället, så igår åkte vi till Babyland i Kungens Kurva för att kolla lite och höra oss för.

Väl där blev maken helt övertygad om att det var en Brio Kombi vi skulle ha, för den tyckte ju han verkade vara så praktisk och bra på alla sätt och vis. Själv blev jag helt såld på Brio Happy Classic (duovagn), så vi åkte hem för att fundera lite. Så idag åkte vi till Babyland här i Södertälje och när vi kom därifrån hade vi alltså beställt vagn, exakt en sådan här:


Liggvagn


Sittvagn

Alltså en åskblå Brio Happy Classic med liggkorg och sittdel. Med andra ord vann jag kampen om duovagn vs kombivagn OCH jag fick den i en färg som jag fullkomligt älskar. Den är så himla snygg! Tänk så fint vår lilla pojke kommer passa i den.

Senast 1/3 står den här hemma. Längtar.

5 kommentarer:

Lasse B sa...

Vi har gjort ett bra val.

Måste säga att layouten på sidan blev riktigt snygg också. Bra jobbat älskling!

Maria sa...

Åh vilken fin färg på vagnen... nu blev jag lite avis. Efter ditt inlägg om Kronan igår började jag tveka. Och vad fin bloggen blivit.

Anonym sa...

Riktigt snygg vagn! Fint färgval också- vi kommer också köra på mörk bas även om vi spejsar till det lite med cerise topp ;).

/JD

I. sa...

Jag tror ni kommer vara supernöjda! Det var vi iallafall med vår Happy! :-)

Anonym sa...

Jättesnygg!

Puss/M