tisdag 5 januari 2010

Mamman och pappan...

...har firat jul! Och under julledigheten har ingen av oss riktigt orkat blogga, tyvärr. Men nu är helgerna förbi, det är nytt år och i år blir vi föräldrar! Vi har gått mer än halva tiden nu, så det är väl nu nedförsbacken börjar? Tänk vilket spännande år det kommer bli, med omruskade liv, kaos, förvirring, massa nytt och en himla massa kärlek.

Under julledigheten har både Myran och mamman vuxit på sig. Myran har blivit riktigt stark och vild och busar för fullt nästan hela dagarna. Jag börjar ana tidsmönster och dygnsrytm, och tack och lov sover han när jag sover - än så länge. Men under dagtid är han som sagt en riktig vilding, på juldagen trodde jag nästan att han skulle komma ut, genom naveln eller nånting i den stilen. Mysigt.


Så här fina var lilla familjen Bergström på julaftonen.

Julen firades i Skellefteå och medan vi var där passade vi på att kolla på både spjälsäng och kläder - efter Lasse och hans bröder. Med oss hem fick vi en hel hög med jättesöta 70/80tals kläder som jag vet kommer passa Myran alldeles finfint. Och spjälsängen blev jag definitivt förälskad i, så den kommer Myran få sova i när vi flyttat upp igen.

Jag måste säga att jag verkligen älskar att blanda gammalt och nytt. Visst, jag vill ha nya saker till vår bebis - vagn är ett exempel på en sån sak. Men har jag möjligheten att ta över gamla kläder och möbler, då gör jag det - de bär ju på en alldeles egen historia, egna minnen. De har ett eget värde. Förstår mig inte alls på dem som totalvägrar allt gammalt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning!

Det är ju perfekt att det finns fina saker att ärva- problemet är väl när folk vill pracka på en saker som inte riktigt känns som ens stil ;).

Så ni ska flytta tillbaka! Kul! När bär det av?

Mysigt att känna ordentliga sparkar, inväntar själv att det hela ska börja kännas ngt mer verkligt (vill dock helst kunna dölja magen en sådär 2 månader till... vilket känns omöjligt eftersom jag nu ser nästan ut som du på bilden ovan :O). Är i v 11 nu :).

/J D

Therese sa...

Så fina ni var...och är. Myran börjar nog längta ut till sina föräldrar. Kram

j.S.m sa...

Hjärtat! Så otroligt vacker du är på bilden!!! <3 - och en stilig make/far må jag säga. Gott nytt och god fortsättning. Pussar från mig!

Lasse B sa...

Vem är den där tönten till höger? Inte är det då jag!

Någon tuffare bild på mig kunde du väl hittat?