måndag 25 januari 2010

38,6% kvar

Uträkning utgår från dagens datum: Mån 25 jan 2010.
Din graviditet startade Fre 7 aug 2009.
Din menscykel är ca 30 dagar.
Du blev gravid ungefär Fre 21 aug 2009.
Du är på dag 172 av 280. (61,4%).
Du är i vecka 25.
Du har gått 24 fulla veckor och 3 fulla dagar (v24+3).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 13 maj 2010
Du har 108 dagar kvar till beräknad förlossning.


Magen från sidan och framifrån, vecka 25 (24+2).

Från Babycenter: Bebisen väger nu över 600 gram och är välproportionerad, men med tunn och ömtålig hud och ringa mängd underhudsfett. Hjärnan växer snabbt och bebisen börjar fylla utrymmet i livmodern. Den är ungefär 30 centimeter lång från hjässa till häl. Även om chanserna att bebisen skulle klara sig med rätt vård om den föddes nu är goda, så skulle de flesta läkare och barnmorskor göra sitt bästa för att förhindra en förlossning i det här stadiet så att bebisen får fortsätta utvecklas på ”vanligt” sätt.

Shit pommes, det är snart bara 3 månader kvar tills Myran är beräknad att titta ut! Jag hoppas att han inte är fullt lika vild utanför magen som han är inne i den, för då lär vi inte få en lugn stund på väldigt länge.

P.S. Maten min man föreslog att Myran ska lära sig äta gäller såklart inte från första början, det vet han också ;-)

11 kommentarer:

Thorla sa...

Lilla lilla magen, tror du kommer vakna en morgon och POFF så har du en stor :-) Nu har vi 107 dagar kvar!!

Linn sa...

Du har så fin mage, du ser lixom vältränad ut fortfarande. :) Lyxigt.

I. sa...

Finfin kagge! ;-)

Angående vild i magen.. Elise var helvild i magen hon också. Och hon är inte precis lugn utanför den heller ;-)
Jag var sååå rädd när hon höll på som en tok hela nätterna och tänkte att det kommer hon nog göra utanför magen också. Tyvärr hade jag rätt. Haha!

Men visst var Myran lugn på nätterna?

systerkasia sa...

Din mage är superfin....

Anonym sa...

Jättesöt mage!

Puss puss/M

PS Din BH ser ut att vara riktigt snygg.

Sandra sa...

Thorla: Skulle man kunna få läsa din blogg?

Thorla sa...

Sandra: Ja de vore roligt om du ville läsa. Jag måste få din e-post för att du ska kunna få tillgång.

Angelica: Jag tycker också BHn va snygg!

Therese sa...

Jättefin mage har du vännen. Åh så spännande...längtar till vi får träffa lilla Myran. Kram

Sandra sa...

Nu vet jag inte om du ser det här, men här är min mailadress: gonatcha@hotmail.com

Anonym sa...

Haha, vilket sammanträffande jag just stötte på här- Surrovich blogg som du har länkad här intill är en gammal klasskompis kusin :-).

/J D (som nu bloggar på moderskapet.blogg.se- inte så många skojiga bilder än eller ens spec. fin design, men det kommer ;)).

Anonym sa...

Hej!
Åh vad roligt att få se magbild! vad fin du är!!
SKIT vad dåligt av din pappa att inte höra av sig när ni väntar barn! Fy farao!!

me återigen vad fiiin du är! kram kram Becky