onsdag 6 januari 2010

Shoppinglista

Så har man börjat fundera över vad som ska köpas till Myran/oss. Finns en miljon olika listor på nätet och hos Babyland och liknande, men det känns som att det viktigaste är att man skaffar sig en egen uppfattning om vad man själv tycker att man vill ha och behöver. En del onödiga grejer blir det med all säkerhet, och en del kanske man får komplettera med, men den här listan känns rätt för oss just nu.

Sova
Gallerfilt
Fleecefilt
Kudde
Täcke
Andningslarm
Madrasskydd (plastad frotté)
Bäddset + spjälskydd

Sköta/mata
Nappflaskor
Ersättning + doserare
Sterilisator för microvågsugn
Termos
Skötbädd
Blöjhink
Blöjor
Tvättlappar
Våtservetter
Badstol
Handdukar
Badlakan
Skötväska

Apotek
Febertermometer
Nässug
Alvedonsuppar
Koksaltlösning till täppta näsor
Inotyol

Transport
Bärsele

Till vagnen
Åkpåse (fast det behövs ju först till hösten/vintern)
Kudde
Täcke
Bäddset
Leksaker
Fårskinn
Regnskydd
Insektsnät

Övrigt
Nappar
Babysitter
Babyywatch
Babygym
Haklappar/bibs med fleece på baksidan

Färdigt
Vagga
Spjälsäng
Vagn
Babyskydd

Sen ska det ju förstås inhandlas kläder, men det behöver jag knappast skriva upp på en lista för att komma ihåg. Ja, som sagt, det är en del som ska införskaffas! Och ja, för er som reagerat - jag har en hel del "onödigt" (enligt vissa)Sköta/mata och jag har inte skrivit upp några amningsprylar. För jag ska inte amma. Så enkelt var det.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Badstol och täcke till vagn kommer ni nog att använda väldigt lite. Jag har knappt använt täcket till vagnen. Blir för varmt. Bättre med många olika filtar, typ fleece, bomull och galler för olika behov. Bara ett tips....
/Kram Kasia

Tova sa...

Håller absolut med dig!! Är ju så mycket man hör från olika personer hela tiden.

Men mycket på såna där listor är nog egentligen extremt onödigt - som min mamma säger, det viktigaste för bebisen är ju trots allt sin mamma.
Sen kan ju barnvagn och blöjor förstås underlätta en hel del förstås, hehe :)

Anonym sa...

Vilken underbar lista! Vi har bara hunnit börja skissa på vår så det här var perfekt! Och vet du- jag ska inte heller amma (kanske lite första månaden men inte mer) så det gjorde listan ännu bättre :).

Kul att höra om ert vagnköp också! Tycker nästan att det är lite tråkigt att vi visste vilken vagn vi ville ha redan innan jag blir gravid för nu går vi lite miste om hela välja-vagn-grejen men well well.

(Och roligt med många inlägg på en gång också- jag kikar oftast in här varje dag :)).

/J D

Therese sa...

En diger lista ni har gjort. Blir säkert hur bra som helst för Myran med alla de sakerna. Sköt om dig. Kram

Sandra sa...

Fin lista. Men, varför ska du inte amma?

Anonym sa...

Bra med en lista som man kan fylla på allt eftersom man kommer på saker. Bra för de som vill köpa presenter också ;)

Puss puss/M på turné

I. sa...

Skitbra lista!
Men jag hade lagt till en bärsjal! :-D

Anonym sa...

Bärsjal kan ni låna! Ev även andningslarm..../ Kasia