torsdag 11 februari 2010

2/3

Så går vi in i en ny vecka imorgon, vecka 28. Det innebär att jag någon gång under veckan som gått har bytt från trimester två till trimester tre, och att jag har gjort två tredjedelar av den här graviditeten! Helt fantastiskt så fort tiden går ibland. Imorgon är det dessutom 90 dagar kvar till beräknad förlossningsdag.

Nå, så här ser magen ut i trimesterskiftet:


Magen i vecka 26+6. Drygt +3kg ligger jag på nu. Närsomhelst säger det väl POFF!

Jag mår fortfarande väldigt bra, överlag. Visst märks det att kroppen har förändrats och att man inte orkar röja runt i samma takt som vanligt, men så farligt känns det inte än. Bara jag lär mig att inte lyfta tunga saker, dra dammsugaren runt hela lägenheten eller springa runt och böja mig ner lite för ofta utan att vila emellan så ska nog det här gå bra tror jag.

Myran rör sig som vanligt väldigt mycket, sen jag började känna av sparkar i vecka 17 har jag känt hans rörelser, sparkar och slag varje dag utan undantag. Det är skönt, så att man vet att han växer sig stark där inne. Den senaste veckan har han han hittat mina revben också, det är dock inte lika skönt kan jag meddela...

I helgen åker jag med mamma och Magnus till mormor och morfar. Ska bli skönt att få komma iväg en sväng och självklart att få träffa mormor, morfar och Nikita. Visa magen förstås, och hoppas på att Myran är samarbetsvillig och låter alla få känna en varsin spark. Börjar ju bli lättare nu. I övrigt hoppas jag på fint väder, lite skoteråkning och så ska jag hämta hem mina bebiskläder och se vad som kan tänkas passa vår lilla pojke.

Until next time - ha det gott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du har sluppit det värsta magpoffandet hittills :). Själv har jag gått upp ca 4 kg nu i v.16 och det börjar som sagt synas lite väl... :).

Kul att ni inte har så överdrivet många dagar kvar heller- det går så himla fort ju! Snart 40% här och då har vi ju inte ens berättat för ngn annan än närmsta familjen ännu vilket har gjort att det kanske känts lite segt.

/JD

Therese sa...

Jättesöt mage har du och det så skönt att du får må så bra. Hoppas tentan gick bra idag och att du får en toppenhelg. Kram

Thorla sa...

Jag undrar också när du ska säga POFF. Vi har ju samma BF! Man skulle ju aldrig tro att du ska föda om 3 månader, gaaaalet.

I. sa...

Kul att jämföra lite, här är min i v.29
http://alvaereva.blogspot.com/2007/09/vecka-29.html :-D

Patricia sa...

I vilken vecka kände du första fosterrörelse respektive sparkar?