onsdag 17 februari 2010

Konstiga drömmar

Ska till en ny (tillfällig) barnmorska idag eftersom min egen barnmorska är hemma hela veckan. Och om just detta barnmorskebesök drömde jag imorse.

Hon jag fick träffa var verkligen riktigt obehaglig. För det första talade hon med någon slags brytning, så man förstod knappt vad hon sa. När vi sen skulle börja prata om vilket sjukhus jag ville föda på så talade hon om för mig att det förlossningssjukhuset jag ville välja (Södertälje Sjukhus) var så dåligt, helt värdelöst var det tydligen. Trots att jag har hört raka motsatsen. Hon körde över mig totalt och bemötte alla mina invändningar med att dumförklara mig. Så till slut hamnade vi i värsta bråket och mamma (som var med mig) fick gå emellan, avbryta besöket och ta med mig ut därifrån innan vi började slåss på riktigt.

Joråsåatteh... Nu oroar jag mig ju förstås inför det där barnmorskebesöket, även om jag nog inser att det troligtvis inte kommer sluta på det sättet. Men jag tror jag drömde konstigt om besöket för att jag har oroat mig lite inför det, mest för att undrar hur mitt magmått kommer ligga på kurvan. Sen känns det såklart lite konstigt att helt plötsligt få träffa en annan barnmorska.

Innan det uppvaknandet vaknade jag av en dröm medan Lasse fortfarande var hemma. Jag var riktigt förbannad på honom på honom då. Jag kallade honom svin, sa att han var en otrogen jävel och att han minsann inte fick åka hem till Skellefteå själv om han höll på så där.
Ja, jag hade ju såklart drömt att han var otrogen.

Drömmarnas värld är förunderlig, helt klart.

5 kommentarer:

Anja sa...

Graviddrömmar är verkligen en sort för sig:) Tänk på att olika barnmorskor mäter olika. Vet att jag fick ha vikarier vid flera tillfällen då jag väntade barnen och måtten blev då väldigt annorlunda. Men det vet ju en bm så hon kommer säkert informera dig om det:) lycka till idag. Kram Anja

I. sa...

haha, ja jag minns också dom där drömmarna.. en gång drömde jag att jag födde ut typ trettio kattungar!

kul förresten att du har valt södertälje sjukhus :-)

förresten, hur har du gjort din jättefina layout?

Therese sa...

Drömmar när man är gravid brukar vara helt knasiga. Tur de bara är drömmar. Hoppas att besöket gick bra för dig och att allt var bra med Myran. Kram

Anonym sa...

Du skulle ha ringt mig så hade jag ju givetvis följt med till barnmorskan idag... jag menar bara utifall att ;)

Puss puss/M

j.S.m sa...

Haha, inte bara jag som drömmer konstiga och hemska drömmar hör jag. Själv har jag ju inte drömt om galna barnmorskor, men jag hade en dröm i förra månaden som (som det låter) var en kombination av dina två drömmar - otrohet, barnafödande, och istället för galen barnmorska råkade jag ut för en psyko svärmor. Hoppas att de inte blir återkommande och att besöket idag gick bra. Puss å kram