söndag 21 februari 2010

Vad finns i lådan?

Det pågår ett herrans nosande, klösande och gnagande här hemma i kvällen. Vad finns egentligen i den stora lådan? Är det en livstidsförbrukning av små sådana där krispiga kuddar med laxsmörja i mitten eller är det kanske en jättestor prasselmus. Jag försöker se situationen från kissarnas perspektiv.

Den stora lådan innehåller i alla fall vår nya Brio-barnvagn som vi hämtade från "bebislandet" idag.

Den blev en lång shoppingdag. Vi åkte hemifrån vid halv ett och var hemma igen efter sju. Vi hann med att hämta barnvagnen, handla billigt schampo på ÖB (Ö och B eller vad tusan det nu heter), köpa möbler till badrummet på IKEA och till slut veckans "storhandling" på ICA. Det blev även varsin baguette och en kopp kaffe på IKEA, annars hade jag inte klarat dagen.

Jag tänkte till för ett ögonblick när jag stod där och skulle dra 5500 kr för vagnen och sakerna därtill, behöver vi verkligen vagnen? Kan man inte bära omkring på ungen istället? Det handlar trots allt om mycket pengar.

Men när allt kommer omkring, är nog vagnen ganska bra att ha. Det går inte "laptoppa" med en liten kille på armen och vagnen är väldigt fin. :-)

Nu ska den packas upp och monteras!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, imponerande att Angelica klarar sig med en baguette och kaffe på så lång tid (och med så mkt aktivitet)! Själv skulle jag behövt minst en meny på IKEA och sedan en fika på det, haha.

5500 för vagnen är grymt bra pris ju! Och snygg är den också :).

/JD

Anonym sa...

Bra beslut. Vagn får nog ses som en nödvändighet oavsett laptoppande eller inte ;)

Puss puss/M

Anonym sa...

Förresten så efterlyser jag en lägesrapport från Lasse också :)

Angelica sa...

JD: Jag åt inte ens en hel baguette, och kaffet var till maken (jag dricker inte kaffe) ;-) Har inte så stor aptit faktiskt och äter sällan för att jag verkligen känner hunger.

Mamma: Det är ju Lasse som skrivit inlägget ;-)

Anonym sa...

Jag kan ju skylla på att jag trodde att han behövde mer än en baugette att äta på en hel dag om han är ute och shoppar med dig :)

Puss puss/M

Ja, jag vet att det stod kaffe också, men ändå :)