tisdag 16 februari 2010

The List

I uppdaterad version har vi här nu den inköpslistan vi "jobbar" efter. En del har försvunnit och en del har flyttats till Färdigt. Det gillas skarpt!

Sova
Fleecefilt
Kudde
Täcke
Madrasskydd (plastad frotté)

Sköta/mata
Nappflaskor
Ersättning + doserare
Sterilisator för microvågsugn
Termos
Blöjhink
Blöjor
Våtservetter
Badstol
Handdukar
Badlakan

Apotek
Febertermometer
Nässug
Alvedonsuppar
Koksaltlösning till täppta näsor
Inotyol

Till vagnen
Åkpåse (fast det behövs ju först till hösten/vintern)
Kudde
Leksaker
Fårskinn
Regnskydd
Insektsnät

Övrigt
Nappar
Babysitter
Babyywatch
Babygym
Haklappar/bibs med fleece på baksidan

Färdigt
Vagga
Spjälsäng
Vagn
Babyskydd
Bäddset + spjälskydd
Gallerfilt
Skötväska
Skötbädd
Tvättlappar
Andningslarm
Bärsele

För övrigt var jag och päronen på besök hos mormor och morfar i helgen och där hittade jag och mamma en massa bebiskläder, plastade frottéer och söta sängkläder - både till vagn/vagga och spjälsäng. Toppen!

5 kommentarer:

systerkasia sa...

Räkna med att ni får låna.../ Kram

Therese sa...

Vad ni är duktiga som planerar och skriver listor...Kram

Thorla sa...

Var fann ni en gallerfilt? Jag tror det är en sån jag letar efter men inte vet vad det heter! De är som små luftrutor den..? Åh jag vill ha en i rosa!

Anonym sa...

Vad skönt att ni börjat beta av listan! Vi är själva nästan klara med våra inköp av bebiskläder i minsta storleken och imorse förbokade jag en vagn! Det blev inte den grå-rosa som jag nämnt tidigare utan en ny ltd edition. Bild finns i min blogg (moderskapet.blogg.se). Är så sjukt nöjd!

Hoppas kunna beta av en stor del av vår lista på Ullared om drygt två veckor för övrigt :).

/JD

Anonym sa...

Å två bibs har du nu också.


Puss puss/M