lördag 27 februari 2010

Jag blir galen!

Varje morgon, runt 6-snåret, vaknar jag av att jag behöver gå på toa. Då är det kris. På riktigt alltså. Jag är så kissnödig så att jag knappt kan ta mig upp ur sängen - för hela kroppen känns sprängfylld och det gör ont bara jag rör på mig. Det är alltså ett sånt där läge som man ytterst sällan kommer till i vaket tillstånd, för då har man liksom redan gått på toaletten för länge sen.

Men varför vaknar jag inte tidigare? Varför kan jag inte vakna när jag är lite lagom kissnödig så att det inte är så plågsamt att ta sig till toaletten? Jag blir galen av att ha det så här varje tidig morgon - är det ytterligare ett sätt för min kropp (och Myran som gärna börjar kicka lite) att plåga mig?

Ska jag alltså behöva ställa klockan på väckning mitt i natten så att jag kan gå upp och lätta på trycket mer regelbundet?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, lyllos dig som inte vaknar flera ggr under natten automatiskt! Som du hade jag det innan jag var gravid (minus sparkar då ;)) men nu vaknar jag 2-3 ggr varje natt (måste lägga mig senast 21 annars är jag döende dagen efter, som idag) av att jag måste gå på toa. Sjukt jobbigt. Och överallt står det att i andra trimestern ska man passa på att sova så att man är utvilad för sådant här när man kommer in i tredje... hm.

/JD

Angelica sa...

JD: Jag hade hellre haft det så som jag hade det under första trimestern - som du har nu med flera uppvak. Det här är ju rent smärtsamt och skitjobbigt för det mesta.

Anonym sa...

Aha, då kan vi byta då! ;) Jag kan inte fungera utan för lite sömn och är som sagt rätt van vid att ha det som du eftersom jag har så liten blåsa :). Jag hoppas dock på att slippa få en kombination av båda när jag kommer in i tredje trimestern. Ngn större förbättring lär det ju knappast bli iaf.

/JD

Angelica sa...

JD: Jag måste också få nog med sömn :-) För mig skulle fler toabesök inte vara ett problem, man går ju upp och gör sitt sen somnar man om igen :-)

JD sa...

Åh, nice- jag är inte så bra på att somna om alltid- det är väl det som är mitt problem ;). Hoppas din kropp ändrar tillbaka sig då!