tisdag 16 februari 2010

Hej foglossning!

Är huvudet dumt så får kroppen lida heter det ju, och det verkar fortfarande stämma.

Trots att jag visste att jag antagligen skulle få problem om jag satte mig och körde/åkte morfars tungstyrda skoter, så kunde jag bara inte låta bli att göra just det i lördags. Jag menar, vad är en vinter utan skoterkörning- /åkning? Det finns ju typ inget annat jag kan/får göra nu när det är så mycket snö och riktig vinter, så då lär man ju passa på eller?

Så i lördags hoppade jag på skotern tillsammans med mamma och vi drog iväg en vända. Turades om att köra och vi njöt nog båda två av att susa fram i skog och över isar med solen ovanför oss på en klarblå himmel. Det är ju verkligen livet! Nå, dagen efter var det ju då inte lika roligt. Inte ens på eftermiddagen när vi kom hem efter skoteråkningen var det roligt. Och igår var det verkligen inte roligt!

Igår hade jag så ont i ena sidan av mitt bäcken att jag knappt kunde sitta och skulle jag gå någonstans (som tur är inte längre än mellan kök och vardagsrum typ) så fick jag halta fram. Trodde att det skulle kännas bättre när jag la mig i sängen igårkväll, men tji fick jag. Då började ju nämligen problemen med att hitta en ställning att sova i som inte gjorde ont. Och varje gång jag rörde mig inatt vaknade jag förstås av att det gjorde ont. Suck.


Idag känns det dock bättre, så jag hoppas att det fortsätter så. Skulle behöva lite sammanhängande sömn om inte annat.

Ja, som sagt, är huvudet dumt så får kroppen lida. Och ändå kan jag inte förmå mig själv att ångra skoterturen.

2 kommentarer:

Therese sa...

Aj aj...inte skoj. Men bra att det redan är lite bättre. Låter skoj med skoter...har aldrig åkt skoter någon gång men det ser skoj ut. Kram

Anonym sa...

Tur att det inte finns någon skoter som lockar här nere då. Vi får väl se till att hålla dig borta från skotran i påsk om det fortfarande är före.

Puss puss/M