fredag 19 februari 2010

Överambitiös klädsortering

Att göra listor och diagram är något jag gillar, liksom att sortera och strukturera. Och när jag väl satt igång med det har det en tendens att kunna gå lite till överdrift (om jag ska vara riktigt ärlig alltså). Nu är det ju ingen som drabbas av det, tvärtom så brukar de flesta få sig ett gott skratt åt mina "tokigheter".

Hur som helst så satte jag mig ner idag och gick igenom alla bebiskläder som vi hittills fått och sorterade dem efter storlek. Prickade av hur många bodies, byxor, tröjor osv som vi har i vardera storlek - och där hade jag tänkt sluta. Men så tog kontrollnissen i mig över och det hela resulterade i det här:

Ett excelark över plagg och storlekar! (Klicka på bilden för full storlek)

Så nu vet ni hur det ser ut. Och det här gäller alltså bara kläder som Myran äger, kläder som är efter mig och Lasse är inte inräknade och det är inte heller kläderna som vi fått låna av Kasia.

I know, I'm a freak.

6 kommentarer:

Therese sa...

Vännen du är för söt =), ett excelldokument...så gulligt. Kram

Thorla sa...

Jises va kläder ni har människa! ha ha ha, jag bara MÅSTE göra en sån där nu! Jätte smart. jag har ingen ANING hur det ser ut på klädfronten här. Jag vet bara att vi har strumpor för en hel livstid framöver :-)

Anonym sa...

Ja vad säger man ;)

Puss puss/M

Anonym sa...

Det skulle vara kul och se hur det ser ut om ni tar med kläderna efter dig och Lasse. Borde vara betydligt mer då.

Puss puss/M

Anonym sa...

Hehe, jag tycker inte att det är överambitiöst- jag gjorde också en sådan uppställning för ett par veckor sedan- jag föredrar dock Word eftersom man kan redigera texten där ;).

/JD

Maria sa...

Jag är också ett listfreak :)