tisdag 23 februari 2010

Sex tecken på att man (jag) är höggravid

  • Man får avbryta en måltid för att man känner att man kommer få halsbränna av det man stoppar i sig, och får byta till en sallad eller en tallrik fil istället.
  • Man känner efter om man är kissnödig genom att känna efter om man har en ihållande sammandragning.
  • Man vaknar när man ska vända sig i sängen, dels för att man är osmidig och dels för att det gör ont lite här och var.
  • Man går omkring med handen på magen i tid och otid, helt omedvetet.
  • Man tänker framåt mot nästa mål mat så fort en måltid är avklarad.
  • Man blir soffsittandes i fem timmar av fem minuters dammsugning (nästan i alla fall).

7 kommentarer:

Maria sa...

Haha :-D

I. sa...

hahaha!
den där handen på magen kommer snart bytas ut mot att du kommer stå och vagga saker med den. oavsett om barnet ligger i det du vaggar eller inte ;-)

Anonym sa...

Hehe 4-5/6 här... Undrar hur jag kommer att vara om 10 veckor när jag verkligen är höggravid.

/JD

sara sa...

Hej!

Trillade in här av en slump o började läsa lite...fin blogg! såg bland annat att du köpt samma vagn som vi :) är mammaledig med en liten kille som föddes i oktober och ville bara ge ett litet tips: läste din inköpslista o såg inotyol. blev också tipsad om den men har nu upptäckt at bepanthen är MYCKET bättre! Inotyl är kladdig och luktar illa, bepanthen är inte kladdig och luktar inte illa :) nackdelen är väl att bepanthen inte är lika dryg - man får köpa ny oftare, men det är det enligt mig värt. ett litet men i bebisvärlden bra tips från mig bara. lycka till med bebben!

Linn sa...

Haha, så sant så... :)

Therese sa...

=)

Nilla sa...

Haha, så klockrent!
Det där med halsbrännan är ett rejält problem för min del, kan jag säga. Fått testa alla möjliga läkemedel mot densamma nu, men inget har funkat. Inte förrän nu, då min bm i förrgår rekommenderade Losec Mups! *friiiiihet* Åh va skönt, o man behöver bara ta dom 1 ggr/dag, var morgon, så räcker dom ett helt dygn! :)

Förresten, du o jag har bf samma dag, 13/5... :) Ska lägga till dig bland mina favoritbloggar, så jag kan fortsätta att följa dig!

Ha en bra dag!
/Nilla