söndag 28 mars 2010

BB-väskan

Den ska inte packas riktigt än, men som alla vet så gillar jag att ha lite koll. Så det här är vad jag har tänkt att vi ska ha med oss. Får nog bli BB-väskOR, en varsin bag helt enkelt. Jag är fullt medveten om att jag kanske inte kommer behöva allt, men hellre för mycket grejer än för lite känner jag, även om vi har nära hem från sjukhuset.

Mamma
Avslappningsskiva, musik
Tofflor
Myskläder
Tjockare tröja/kofta
Sportbehå
Trosor
Sköna strumpor
Morgonrock
Toalettartiklar (tandborste, tandkräm, kroppssmör, hårborste, hårsnodd, läppbalsam, tvål och ansiktskräm)
Massageolja
Bindor
Energi (godis, Dextrosol, frukt)
Dryck (vattenflaska, juice, färdiga smoothies?)
Tidsfördriv (bok, tidningar, laptop med musik/film/serier samt kortlek)
Mjukt toalettpapper

Pappa
Tofflor
Myskläder
Tjockare tröja/munkjacka
Kalsonger
Strumpor
Toalettartiklar (tandborste, tandkräm, tvål och ansiktskräm)
Linser och glasögon
Matlådor, fika och dryck
Tidsfördriv (bok)

Myran
Två bomullsmössor
Tre bodys
Två par byxor
En tjockare tröja/munkjacka
En pyjamas
Två par strumpor
En filt
Flaskor och ersättning
Nappar
Något som är kissarnas

Övrigt
Kamera, videokamera laddare och överladdningskabel till dessa
Mobiler och laddare
Papper och penna (kan vara bra att ha)
MVC-journalen
ID-kort
Förlossningsbrev
Patientbricka
Örngott/filt att ge till kissarna innan vi kommer hem
Plånböcker/pengar

6 kommentarer:

Sara ♥Min Graviditet och Vardag♥ sa...

hehe så trevligt :)
Vart ska ni flytta? :)
Du och jag ligger ganska lika i graviditeten med:)

När har ni Bf?

Var du också på barnbasaren idag?
ha det så bra!
Kram

Angelica sa...

Nej, vi var inte på basaren idag...

BF 13 maj och vi har tänkt flytta tillbaka till Skellefteå i månadsskiftet juni/juli! :-)

Saara ♥Min Graviditet och Vardag♥ sa...

Aja, så ni är uppefrån ni :)
Hur länge har ni bott i Södertälje och hur kommer det sig att ni flyttade hit? :)

Kram

Therese sa...

Hi hi vännen det kommer räcka alldeles klart denna packning. Kram

systerkasia sa...

Ska ni åka på semester? Hälften vore nog. Maken kommer efter att knodden kommit sova nonstop i något dygn och du kommer stirra som ett fån på Myran. Ni är så söta....

Angelica sa...

Kasia: Ja, är det inte semester man åker på när man ska föda barn? ;-) Ärligt talat så förstår jag också att det är lite överambitiöst, men jag vill verkligen inte sakna något och eftersom jag hoppas att vi ska få stanna på BB i 3-4 dagar så vill jag inte att maken ska behöva åka hem och lämna mig ensam en massa...