lördag 13 mars 2010

Förlossningsbrev

Jag har knåpat ihop ett litet brev att ta med på den stora dagen.
Kära förlossningspersonal,

Med detta brev ämnar jag beskriva vad jag förväntar mig av min och min partners sjukhusvistelse och vad Ni kan göra för mig. Jag vill med detta få Er att förstå vad vi tillsammans kan göra för att mitt besök ska bli till belåtenhet.

Vid ankomsten vore det väldigt trevligt om vi kunde välkomnas med något kallt att dricka eftersom det så här i mitten på maj kan bli minst sagt varmt i luften. Om det inte blir till allt för stort besvär vore det även i sin ordning med något slags tilltugg, kanske små korvbitar tillsammans med någon stark ost på en tandpetare eller liknande. Det behöver inte vara så avancerat men jag vill bara göra Er uppmärksam på att vi kanske inte ätit ordentligt innan avfärd och vill det sig riktigt illa kommer jag vara irriterad om min mage är allt för tom. Mat och dryck är en alldeles förträfflig medicin mot irritation av det här slaget.

Självklart önskar vi ett rum med utsikt över kanalen. Min säng får gärna stå placerad nära fönstret på så sätt att jag utan ansträngning kan ligga långa perioder i sängen och titta på de stora båtarna som passerar på väg ut till havet eller upp till Mälaren. Jag tycker väldigt mycket om båtar.

Jag har med mig egna sängkläder, mina favoritsängkläder, vilka någon ur personalen hemskt gärna får bädda med under tiden vi bekantar oss med faciliteterna. Förmodligen kommer jag att vilja ta en liten tupplur ganska omgående.

Om det går att ordna vill vi ha en liten pool på vårat rum eftersom vi vill bada en stor del av den tid som inte spenderas i viloläge. Någon sorts jacuzzi är även tänkbar.

I tillägg har jag sammanställt följande lista på önskemål för Er att begrunda:
  • Enligt utsago är många i personalen på förlossning duktiga på massage. Jag mottar gärna massage någon gång per dag.
  • Lustgas ska finnas nära till hands när jag ligger i min säng.
  • Till frukost äter jag mannagrynsvälling, punkt!
  • Jag kommer inte behöva någon medicinsk smärtlindring förutom gasen.
  • Det vore bra med ett mindre bord bredvid sängen som kan användas till mina foton och presenter från vänner.
  • Om sådana här toaletter på hjul verkligen finns i verkligheten så ska det finnas en på mitt rum.
  • Jag vill under inga omständigheter få ett lavemang mot min vilja.
  • Jag vill inte att ni klipper mitt hår fast det inte behövs.
Det var allt från mig. Jag hoppas att ni tycker lika mycket om mig som jag själv gör.

Observera att min fru har antecknat sin önskemål i ett separat brev.

Med vänlig hälsning,
Lars P Bergström

6 kommentarer:

Angelica sa...

Du är ju knäpp på riktigt ;-)

systerkasia sa...

Tror inte att ni bör lämna detta brev ;). Kram kram

j.S.m sa...

Go Lasse! Du borde absolut lämna in det där förlossningsbrevet - med en rejäl glimt i ögat! Jag tror att personalen absolut skulle uppskatta det och definitivt komma ihåg er alla tre! :D

Kram

Elisabeth sa...

ha ha vilket roligt förlossningsbrev ! kul skämt!

Anonym sa...

hahaha, men härligt knäpp. Måste erkänna att jag trodde först att det var min dotter som hade fått rejält överdrivet storhetsvansinne men det var det där med vällingen, där tog det stopp ;)

Therese sa...

Hi hi...