tisdag 2 mars 2010

Våra namnförslag

Tack för alla förslag på förra namninlägget! Många fina namn, men dels är en del redan upptagna och dels har jag en ovanligt kräsen make. Emil, Hugo och Lukas är namn som vi båda tycker väldigt mycket om, men som är upptagna av nära vänner/familj. Skulle liksom bara bli konstigt...

Här är de namnen, utan inbördes ordning, vi hittills är hyfsat eniga om i alla fall, som tilltalsnamn (andranamnen är i princip klara, men det får förbli en hemlis):
  • Filip
  • Oskar
  • Oliver
  • Elias
  • Isak
  • Ludvig
  • Nils
  • Vigor
  • Rasmus
Den som känner mig vet att jag gärna skulle vilja ha det här klart nu, för jag hatar att vänta och älskar att planera. Men just nu är vi strandade här, så kanske blir det ändå inte bestämt förrän Myran kikar ut.

En Jonny blir det i alla fall definitivt inte.

11 kommentarer:

Sandra sa...

Jag älskar också att planera och hatar att vänta... Vi funderar också på namn, fast vi har 8 pojk- resp. flicknamn eftersom vi inte vet könet - så här är det omöjligt att välja innan ;)

Vad pluggar du förresten?

Angelica sa...

Gonatcha: Jag pluggar till personalvetare :-)

JD sa...

Nice! Ludvig, Filip och Oliver är mina favoriter av era namn :). Ludvig har vi t o m som tänkbart extranamn om våra andra alternativ ej fungerar.

sandra sa...

Haha, vad är det för fel på Jonny?

Förknippar du det möjligtvis med min blonda, krullhåriga lilla knubbis till bror (när han var liten)? :)

Jag tycker Vigor var fint!

Angelica sa...

sandra: Jonny är just Jonny för mig, finns ingen annan Jonny :-P Sen är det väl inte direkt min smak kanske ;-)

Therese sa...

Rasmus och Ludvig är jättefint, ja alla namnen är jättefina. Kram

Pess sa...

Jag gillar Oscar och Oliver, dock tycker jag att Oscar blir finast med C. :)

Anonym sa...

Jättefina namn allihopa. Ja förutom Nils då, det funkar helt enkelt inte för mig.

Puss puss/M

ina sa...

JOOO NILS!
Det är ju sååå gulligt!
Annars tycker jag Ludvig och Vigor.
Dom andra är fina också men då blir han definitivt inte ensam om namnet. Det blri lite "vart är Fille A nånstans? jaha där men vart är Fille S då?"
Eller ännu värre "långe Oskar och lille Oskar" typ.
Jag är för ovanliga namn, men inte FÖR ovanliga.
Så Nils, Ludvig och Vigor går klart hem!

Linn sa...

JAg tror att man oftast inte kan bestämma förrän bebisen har kommit. Ni har ju en hel bunt med namn nu, med största sannolikhet kommer ni att se vilket som passar bäst när han kommer ut. :)

j.S.m sa...

Jag tror fortfarande på en sista gallring och sedan låta myran avgöra det hela ;) Men jag måste ansluta mig till skaran "Nils, då det helt enkelt inte funkar för mig".

Puss puss!