tisdag 9 mars 2010

Jag vill sova!

Sömn tycks vara typ det enda jag kan tänka på numera, på eftermiddagarna och kvällarna är jag så trött så att det är ett under att jag inte stupar från stående. Det är nästan som i början av graviditeten, fast ännu värre. Varför? Jo, för att jag kan inte sova!

Det gör ont där, det gör ont här. Det är för varmt, det är för kallt. Magen är i vägen, näsan är täppt. Maken ligger vänd åt fel håll (dvs mot mig med ansiktet nära mitt) eller så ligger han för långt borta. Och så dessa toalettbesök som på riktigt kommer att leda till ett ordentligt psykbryt vilken dag som helst.

Nej, ge mig ett hav av kuddar och lite sömntabletter så blir det här bra...

3 kommentarer:

Linn sa...

Usch din stackare. Jag vet precis hur det känns men jag har en sån där natt kanske en gång i veckan. Övriga nätter sover jag bra. Måste vara jättejobbigt att inte få ordentligt med sömn. Dom säger dock att det brukar bli bättre närmre förlossningen, kroppen förbereder sig och prioriterar vila då.

JD sa...

Åh, vad jobbigt. Jag tror att mina sömnproblem äntligen gett med sig för ett tag. Det är ju nästan man glömmer bort hur jobbigt det är att springa på toa hela nätterna. Skönt att du inte har alltför många veckor kvar innan maken kan byta av dig i springet iaf ;).

Therese sa...

Fy så jobbigt, din stackar. Men det är inte lång tid kvar nu. Kram till dig vännen.