måndag 29 mars 2010

Magen v. 34!

Här kommer en trevlig liten bildkavalkad av magen. Alla bilderna är tagna idag, i vecka 34 (33+3). Det kanske inte syns, men naveln är nu utplånad, den är helt enkelt mer eller mindre platt. Maken påpekar med jämna mellanrum att jag har en stooor mage, och jag känner mig ju inte direkt liten, men så stooor vet jag inte om jag tycker att den är? Han är inte alltid så smidig med gravida kvinnor min man.


Hej, jag ska ha barn om 6 veckor!


Magen framifrån. Fortfarande en snygg midja om jag får säga det själv.


Här inne bor han, lilla Myran. Mamma och pappa längtar efter dig!

Jag har beslutsångest. Någonting jag tycker är otroligt vackert är bilder tagna av fotograf på den gravida kvinnan och den blivande pappan. De brukar vara så otroligt stämningsfulla och man kan nästan ta på lyckan som personerna på bilderna utstrålar. Och så är ju gravida kvinnor otroligt vackra i mina ögon. Under hela graviditeten har jag varit inställd på att göra en sån fotografering, för att ha som fina minnen av graviditeten, och för att visa Myran när han blir större.

Men nu är jag osäker. Det kostar en hel del pengar. Vill vi båda vara med på bilderna så är det minst 2000kr som gäller, och då får vi bara bilderna på CD. Visserligen blir vi stylade också, men det känns som en förutsättning för att jag ens ska vilja bli fotograferad.
Men är det värt det? Lasse kanske kan ta fina bilder med systemkameran, och då blir det ju gratis - och än mer personligt? Å andra sidan kan han då inte vara med själv på bilderna... Men då skulle vi kunna lägga pengarna på något annat, som kanske egentligen är viktigare. T ex en cykel, något som skulle underlätta vardagen väldigt mycket.

Beslutsångest!

8 kommentarer:

Linn sa...

Finfin mage fortfarande. :)

Sandra sa...

Du kan kanske be någon annan ta bilder på er? Med Lasses systemkamera? Fin mage, verkligen! Framifrån ser den plattare och finare ut än min gjorde innan jag var gravid...

JD sa...

Haha, nä, inte är magen stor- men fin såklart! Min mage är definitivt minst lika stor (naveln på väg att poppa :D)) och jag är ju strax under 3 månader efter ;).

Knepigt det där med fotografering, vet ju dock från bröllopsbilderna att vi var väldigt glada att vi lade ned pengar på dem. Dock tror jag inte att vi kommer att göra någon fotografering nu, men det får visa sig.

Therese sa...

Inte lätt beslut. Men det är som du säger...det är mycket pengar och det går att ta egna bilder...Kram

Anonym sa...

Världens finaste mage som tillhör världens finaste tjej.

Puss puss/M

Förstår att det känns knepigt hur ni ska göra med fotograferingen. Kanske satsa på bilder tillsammans med Myran?

Anonym sa...

Har ni ingen kompis som är skaplig på att fotografera? Har man bara en bra kamera så blir ju fotona bra...

Jag antar att det är någon som har något specifikt erbjudande för de 2000 kronorna, finns ingen annan fotograf som bara kan ta en "vanlig" fotoserie? Har ni kollat upp priser på det också?
2000 kr lät VÄLDIGT mycket för "bara" magen...

Angelica sa...

Gonatcha: Vet inte om jag skulle vara så bekväm med att någon av våra vänner tog bilder på mig halvnaken ;-) Finns ju iofs automatutlösare på kameran.

JD: Ja proffsfoton under bröllopsdagen var förstås guld värt, det hade jag aldrig velat byta bort!

Mamma: Ja, fotografering tillsammans med Myran vill vi ju också göra förstås. Hmm, kanske är lika bra att Lasse får fotografera mig, men han gör det ju typ aldrig annars så jag får väl tvinga honom.

Anonym: Nja alltså ska vi lägga pengar på att fotograferas så ska det vara bra bilder, och då duger inte vad som helst. 2000kr är ett paketpris med fotografering, hår och smink för oss båda (även om maken kanske inte sminkas så mycket) hos ett företag som jag vet gör ett riktigt bra jobb.

systerkasia sa...

Jag tycker du är så himla fin. Om du vill kan jag eller kanske någon annan i familjen ta bilderna. Kanske lättare att vara halvnaken med oss. Vi ska ju ändå försöka ses snart. Annars är ju Emma väldigt duktig. Jag kan höra med henne om du vill!