söndag 14 mars 2010

Magen v. 32.

Dags för lite nya magbilder, och ja, nu börjar man väl ändå se att den växer på sig? Vilket den såklart borde göra - igår var det exakt 2 månader kvar till beräknad förlossning! Finns inte en jäkel som tror mig när jag säger det och de ser min mage... Men, det är väl ändå inget att klaga över tänker jag. Hellre liten än en elefant (nog för att det finns mellanting men...).


Magen i vecka 31+2. Ligger fortfarande på +5kg totalt.

Och så det här med vikten. Nej, jag är inte orolig alls faktiskt. Jag ser ju att min mage växer och jag känner att Myran både rör på sig och tar mer och mer plats där inne. Jag ser också att jag själv har blivit smalare lite här och var, så jag förstår ju att han tar vad han behöver. Jag är helt övertygad om att det är en frisk liten kille som ligger i min mage. Men ändå känns det skönt att få göra ett till ultraljud för att verkligen få det svart på vitt, och framför allt tror jag att det är skönt för maken, som definitivt är mer konfunderad över min ganska modesta viktökning hittills.

Better safe than sorry, right?

7 kommentarer:

sandra sa...

Jag pratade med mamma i går och hon berättade att hon gick upp sju kilo med mig och Marie (bakåtlutad livmoder, eller vad fan det nu hette), och nio kilo med Jonny. Hon sade "ungen tar det den behöver" och tyckte inte alls man skulle behöva oroa sig :)

Kram Sandra

Anonym sa...

jag gick upp 8 respektive 7 kg med mina barn. De tar det de behöver. Skönt dock att ni får göra ett nytt ultraljud så att alla får veta att det är OK.

Sköt om er!

Kram
Ann

Maria sa...

Det såklart du inte ska oroa dig. Tycker själv att det är lite löjligt med dessa eviga jämförelser hela tiden med alla som ska påpeka att dom själva är enorma men att inga andra är det.

Linda ( kusin) sa...

Ja men alla får faktiskt inte en stor mage när dem är gravida. Huvudsaken är att barnet växer som det ska. Och nu slipper du iaf konka runt på en stor, tung mage=). Det underlättar ju din graviditet lite=). Jätte fina bilder på magen iaf...är fortfarande riktigt avis.

Anonym sa...

Det är många gravida där ute som inte skulle ha något emot att byta med dig.

Puss puss/M

Therese sa...

Inte är det en stor mage inte...men huvudsaken är ju att alla mår bra..inte hur stor mage man har. Kram

Kevins och Elliots mamma Mia sa...

vilken fin mage, saknar sparkarna. all lycka till!