fredag 19 mars 2010

Myran säger

Myran buffar på ordentligt inne i min mage idag, som för att tala om att det inte är någon fara och att mamma inte ska oroa sig. Fina lilla Myran. Det känns skönt att känna hans rörelser så tydligt och längst inne är jag inte så orolig faktiskt. Men lite konstigt är det allt, man förväntar ju sig att man ska gå upp i vikt hela tiden.

Har i alla fall mailat min barnmorska (försökte ringa men telefontiden var slut och oftast går det minst lika fort att få svar via mail) och talat om att jag gått ner lite i vikt och frågat om det är något att fästa sig vid och om vi borde ta ytterligare prover vid nästa besök, för att utesluta att något är fel. Innan dess har vi ju dock gjort ultraljudet så då vet vi redan att allt är bra med Myran.

Tillägg 13.53: Barnmorskan tyckte att vi skulle avvakta och se vad ultraljudet visade. Det låter vettigt.

Det slog mig dock att om jag inte går upp så särskilt mycket mer under graviditeten - då lär det ju inte finnas någonting av mig kvar när ungen och all vikt som hör graviditeten till är borta efter förlossningen?! Vilken bra bantningsmetod det här visat sig vara...

4 kommentarer:

Hanna sa...

Haha! ja who knew att graviditet is the shit när det kommer till bantning ;)

systerkasia sa...

Låter bra. Alltid bättre att ta det en gång för mkt med barnmorskan...

Kram kram

JD sa...

Men du har ju å andra sidan haft en lite krävande vecka i och med flyttstädning osv, så kanske är det därför du gått ned? Hur fungerar det annars om du äter flera små mål om dagen, går du fortfarande inte upp?

Jag oroar mig också stundtals för att inte lägga på mig tillräckligt trots att jag går upp i vikt, med tanke på att jag vet hur lite min mamma vägde ett halvår efter mig (trots 20kg+ viktuppgång). Man får väl dock lita på att kroppen lyckas ställa om i tid bara man äter den mängd kalorier man behöver i förhållande till konsumtion.

Hoppas att allt ser bra ut hursomhelst!

Anonym sa...

Jag håller med JD. Du har haft fullt upp i veckan och kanske inte hunnit äta tillräckligt. Skönt att ni får kolla upp att allt är OK i alla fall.

Babyn brukar ta det han behöver!
Kram
Ann