onsdag 10 mars 2010

Förlossningsföreläsning

Ikväll har vi varit till sjukhuset här i Södertälje för en förlossningsföreläsning. Två barnmorskor pratade om vad som händer och sker före, under och efter förlossningen, de pratade om olika smärtlindringsalternativ och förlossningsställningar och avrundade med att lovorda tiden på BB.

Nu har ju vi redan varit på en liknande föreläsning genom MVC, men jag tyckte ändå det kändes väldigt bra att höra hur rutiner och sånt ser ut på det sjukhus som vi faktiskt valt att föda på, och att få träffa åtminstone några av barnmorskorna som jobbar där. De verkar supergulliga, så det var ju skönt.

Jag ser verkligen fram emot förlossningen. Är ärligt talat inte alls rädd eller orolig, bara förväntansfull och otålig. Jag vill föda nu! Det verkar vara en så himla häftig upplevelse och jag litar helt och hållet på att jag och min kropp tillsammans med Myran kommer att fixa det hela galant - och när det är över får vi äntligen träffa vår lille pojke! Hur kan man inte se fram emot en sån sak?

Imorgon är det nio veckor kvar till beräknad förlossning, men han får gärna komma om 7!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi längtar också! Du tar väl reda på besökstiderna?

Puss puss/M

Angelica sa...

Måste bara säga grattis till sonen ni väntar,det verkar som om ni ska ha BF 2 dagar före oss :D Vad kul!

JD sa...

Vad skönt för dig att du inte heller är rädd! Har du funderat ngt på hur du vill ha det på förlossningen? Själv är jag rätt inställd på att inte ha ngn medicinsk smärtlindring iaf men jag ska läsa på lite mer om olika metoder först. Du kanske har några tips?

Therese sa...

Starkt tänkt vännen. Finns inget att oroa sig för, allt löser sig. Kram