tisdag 2 mars 2010

Nedgång

Det känns som att mitt blodtryck är på nedgång, vilket i och för sig visade sig vid förra barnmorskebesöket också. Fast det var ju inte så fasligt mycket då, nu misstänker jag att det har gått ner ytterligare. Tur man är van vid lågt blodtryck så man inte är så lättskrämd.

Igår skulle jag åka till skolan på morgonen. Hade sovit rätt lite, var stressad och skyndade mig ner till busshållplatsen. När jag hade stått där någon minut så började det snurra, jag kallsvettades och mådde illa. Sen blev allt suddigt och det började svartna för ögonen. Jag släpade mig in i lägenheten igen, hade det inte varit så blött och kallt på marken så hade jag garanterat krupit på alla fyra. Väl inne i lägenheten så blev ju förstås maken orolig när han såg mig komma in igen - uppenbarligen inte i toppform. Jag gick och lade mig på soffan, det snurrade fortfarande och jag mådde illa. Men efter att ha sovit där en timme eller så kändes det bättre. Tack och lov.

Stjärnor ser jag också rätt ofta, och då menar jag inte stjärnorna som man ser på himlen på kvällen/natten...

3 kommentarer:

Anonym sa...

ojdå, inte roligt. Hoppas att BM har några bra förslag på lösning så att det inte händer igen.

Sköt om dig!

Kram
Ann

Therese sa...

Men vännen...det var inte bra. Hoppas du kan få någon hjälp så det slipper hända igen. Tänker på dig. Kram

j.S.m sa...

Det där med att se stjärnor och åka karusell känner jag igen... Du får försöka se till att vila ordentligt och ta det lugnt så kanske det inte händer allt för ofta. Och så får vi hoppas på att BM kanske har nå bra tips till dig - själv har jag inget annat än att helt enkelt "vänta ut" det svarta.
Ta det lugnt gumms och skräm inte maken din!